Mandag d. 18.03.2013
Gruppeopgave 1:
Gruppeopgave 1:
I programmet Wordle
Find teksterne f.eks. på
•
Sammenlign to wordleudtryk (ud fra de 4 angivne,
eller se nedenfor)
•
Udvælg 5 temaer der er på spil i hver
“sky-billede”
•
Find ligheder og forskelle
•
Hvilke temaer og begreber fra teksten kommer
ikke i spil?
•
Hvordan kan man vejlede elever i arbejdet med
wordlenet?
•
Se desuden næste dias...
Man kunne også:
•
Barak Obama´s indsættelsestale i 2009
http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/Oevrige_temaer/2009/Obama/20090120214653.htm
http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/Oevrige_temaer/2009/Obama/20090120214653.htm
•
George W. Bush´s indsættelsestale i 2005
http://www.b.dk/verden/dokumentation-praesident-george-w.-bushs-indsaettelsestale-torsdag-20.-janu
http://www.b.dk/verden/dokumentation-praesident-george-w.-bushs-indsaettelsestale-torsdag-20.-janu
Gruppeopgave 2:
I programmet Mindmeister
•
Hvordan ser læringscenteret ud på din skole?
•
Opgaven foregår i dialog mellem 3 personer.
Samarbejd med personer du ikke er kollega med til hverdag.
Link: http://www.mindmeister.com/da
Link: http://www.mindmeister.com/da
•
Opret en MindMeister med
titlen LC skolenavn + dine initialer
titlen LC skolenavn + dine initialer
•
Beskriv de temaer I aftaler er væsentlige. Tal
om hvilke funktioner, temaer osv. der skal på hovedgrenene, udfyld, sæt evt.
farve og fotos på
•
Kopier linket og læg på bloggen
•
Del med de andre fra din skole
•
Kopier Embedkoden, læg på bloggen
Gruppeopgave 3:
Hvordan understøtter dit læringscenter medialisering?
Brug ”Omvendt brainstormning” (udlev. papir),
Mindmeister bruges i ”Omvendt brainstorming ” fase 4 (idéerne)
Hvordan understøtter dit læringscenter medialisering?
Brug ”Omvendt brainstormning” (udlev. papir),
Mindmeister bruges i ”Omvendt brainstorming ” fase 4 (idéerne)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar